GRATIS FRAKT VED KJØP OVER 399,00KR

Vår historie

Slik ble vi UK’s mest populære naturlige og økologiske hudpleiemerke

1994

En mors inspirasjon

Charlotte Vøhtz’ motivasjon for å skape rene, økologiske hudpleieprodukter startet da hennes den gang to år gamle datter kjempet mot hudallergi og eksem. Charlotte lette etter milde, naturlige produkter til Sandras sensitive hud, og fant ut at såkalt naturlig hudpleie fra konvensjonelle merker nesten utelukkende inneholdt syntetiske innholdsstoffer. Faktisk kan et produkt med mindre enn 1% naturlig eller økologisk innhold kalles ’naturlig’.

Charlotte sier: ”Fra det øyeblikket innså jeg at vi er alle barn av den kjemiske tidsalder, og at de allestedsværende, menneskeskapte kjemikaliene kombinert med endrede kostvaner har en gjennomgripende effekt på oss alle.

1
line-draw-top

1995

Økologiske kremer til datteren Sandra

Mangelen på milde, ekte, naturlige og økologiske produkter på markedet fikk Charlotte til å legge all sin energi i å skape økologiske kremer og salver, nøye skreddersydde etter datterens allergiplagede hud.

Charlotte uttaler: ”Det er mange motivasjoner bak en iverksetterånd – å være din egen sjef, tjene penger eller starte noe nytt. For meg handlet det om å hjelpe med å behandle de hudproblemene som Sandra led av. Som enhver forelder til et barn med alvorlige problemer vet, så kan det være en lang, seig kamp å finne behandlinger som virker.

2
line-draw-bot

1997

Green People stiftes

Green People ble stiftet i 1997 etter flere års intens produktutvikling. Charlotte's prinsipper betød allerede fra starten, at effektivitet og etikk aldri ble nedprioritert til fordel for større inntjening. Det ble etablert tette samarbeid med leverandører av naturlige, økologiske ingredienser rundt om i Europa for å skape de første produktene – samarbeid med etiske partnere som stadig eksisterer i dag.

Det var et løfte fra Green People's spede start, at vi aldri vil bruke harde, syntetiske ingredienser som sodium lauryl sulphate (SLS), parabener, phtalater, petrokjemikalier, alkohol (ethanol) eller syntetiske parfymestoffer og fargestoffer i våre produkter.

Vår misjon er å tilby effektive, sertifiserte økologiske produkter av høy kvalitet.

2
line-draw-top
IKKE TESTED PÅ DYR
IKKE TESTED PÅ DYR

IKKE TESTET PÅ DYR

line-left

1999

Vi satte høye standarder

Etter at Charlotte opplevde hvordan noen skjønnhetsmerker bruker misvisende reklamering, var hun fast bestemt på at det skulle innføres regler i bransjen – hvor det er lovlig å kalle et produkt ’naturlig’, hvis det naturlige innholdet kun er 1%. Hun kontaktet Soil Association, en anerkjent organisasjon innen økologisk matvaresertifisering i UK, og oppfordret dem til å utforme standarder for økologiske personlige pleie - og helseprodukter.

I 1999 ble Charlotte invitert til å være del av en Soil Association komité, som skulle utarbeide de første standardene for økologiske skjønnhetsprodukter. Charlotte, og senere Green Peoples vitenskapelige ekspert innen kosmetikk, Ian Taylor, spilte en avgjørende rolle i arbeidet med å skape et regelverk for økologisk kosmetikk.

3
line-draw-bot
Hvorfor økologi?
Hvorfor økologi?

Hvorfor økologisk?

line-right

2000-nåværende:

Oppbygging av troverdighet og en lojal kundekrets

Charlotte beviste raskt at det var etterspørsel etter effektive, økologiske hudpleieprodukter. Produktene ble til å begynne med forhandlet i en lokal helsekostbutikk i West Sussex, men det tok fart og Green People var etter kort tid bredt representert på nettbutikker og i helsekostbutikker i England.

3
line-draw-top
Støtter op om velgørenhed
Støtter op om velgørenhed

Støtter veldedighet

line-left

2000-nåværende

Oppbygging av troverdighet og en lojal kundekrets

Førsteklasses kundeservice med et personlig preg og fremragende produkter har gitt Green People en plass i flere tusen menneskers hjerter. Og det er tydelig at Charlottes dedikasjon til effektive, økologiske formuleringer har hatt en positiv innvirkning på mange menneskers hverdag. Green People mottar daglig utallige omtaler fra takknemlige kunder, som er lettet over å endelig ha funnet et hudpleiemerke som virker for dem.

Green People har hittil vunnet over 140 priser (awards) fra magasiner og organisasjoner, inklusiv Natural Health Magazine, Ultimate Natural Beauty Bible og The Green Parent samt fra TIPS awards – godkjent av jordemødre – for Organic Babies serien.

4
line-draw-bot

I DAG

Green People i dag

Green People har med sin store kunnskap og erfaring skapt en komplett serie av sertifiserte økologiske produkter til hele familien. Alle produkter er spekket med over 90% aktive naturlige og økologiske ingredienser, som beskytter og nærer samt skaber en hud i balanse – og viktigst av alt, respekterer din kropp.

Charlotte sier: ”Vi mottar daglig positive tilbakemeldinger fra våre kunder, og det er så deilig å vite at våre produkter har gjort en forskjell, og det gjør vårt arbeid enormt meningsfullt..”

Vår reise startet med en mor som var på leting etter hjelp til sin datters hudproblemer. I dag har familievirksomheten Green People kommet langt, men vi har fortsatt den samme interessen for alle kunder og yter den samme personlige servicen som vi alltid har gjort.

4